Obvestila
Pregled turističnih programov za vodenje recepcije sobodajalcev, turističnih kmetij, penzionov, gostišč, družinskih hotelov
(Bookick, Etrips, iGost in ProGost)


1.    Področja uporabe turističnih programov (informacijskih sistemov)

Na trgu je danes več vrst turističnih programov, ki se med seboj ločijo glede na namen uporabe.

A.  Programi namenjeni trženju (AirBnB, Booking.com, HomeAway, Trivago, TripAdvisor), med njimi ločimo:
spletne portale za oglaševanje, kjer so poleg ponudbe objavljeni kontaktni podatki;
-   spletne rezervacijske sisteme (AirBnB, Booking.com, Homeaway, Venera …), kjer stranka za določeno število oseb poišče primerno prosto nastanitev v določenem terminu, izve ceno, se seznani s pogoji rezervacije in na tej podlagi takoj, brez komunikacije s ponudnikom nastanitev, naredi rezervacijo. Takšni rezervacijski sistemi za izvedbo rezervacije od stranke zahtevajo garancijo, ki je lahko zavarovana s kreditno kartico ali stranka ob rezervaciji opravi že delno ali celotno plačilo rezerviranih storitev;
-   spletni meta iskalniki prostih nastanitev (Trivago, TripAdvisor, Expedia ...), ki za določen termin, število oseb in nastanitev pridobijo podatek o ceni iz več rezervacijskih sistemov s katerimi so povezani, stranka pa se nato odloči, preko katerega rezervacijskega sistema bo naredila rezervacijo.

B.    Programi namenjene vodenju poslovanja – t.i. recepcijski programi
Njihove pomembnejše funkcionalnosti so:
-   vodenje knjige gostov in pošiljanje podatkov gostov na policijo, obračunavanje turistične takse in pripravo podatkov o turistični taksi za občine ter izdelavo poročila o prihodih ter prenočitvah gostov za statistični urad RS v skladu s slovensko zakonodajo;
-   izdelava in davčno potrjevanje računov v skladu s slovensko zakonodajo;
-   vodenje zasedenosti nastanitev;
- pregled podatkov o poslovanju - številu nočitev, prihodkih nastanitev, zasedenosti ipd..

C.   Programi namenjeni sinhornizaciji oziroma izmenjavi podatkov med več rezervacijskimi sistemi t.i. channel managerji (slovenska: bookick, etrips; tuji: kigo, beds24 …)
V teh je vodenje plana zasedenosti in določanje cen obvezno, zato sta ti dve funkcionalnosti del vseh tovrstnih programov, medtem ko se ločijo predvsem v:
-   možnostih dvosmernega ali enosmernega usklajevanja podatkov;
-  obsegu izmenjave podatkov; izmenjava podatkov o prostih termini ali tudi podatkov o cenah;
-  opravljanju operacij rezervacijksih sistemov (urejanje plana zasedenosti, prejemanje obvestil ipd. prevzame channel manager);
-  izmenjavi fotografij, opisov, značilnosti ponudbe, ki se zaradi neenotnih standardov redko sinhronizirajo, oziroma se sinhronizirajo znotraj lastniško ali drugače tesneje povezanih informacijskih sistemov;
-    pregledu podatkov o poslovanju, nočitvah, prihodkih, zasedenosti po različnih kriterijih.

Ker opažamo, da ponudniki nastanitev slabo poznajo lastnosti in namene turističnih programov - informacijskih sistemov, smo pripravili pregled delovanja najbolj aktualnih turističnih programov slovenskih proizvajalcev za namen vodenja poslovanja (recepcije).
Tujih turističnih programov - informacijskih sistemov zaradi neprilagojenosti slovenski zakonodaji nismo obravnavali, ker ti nimajo funkcionalnosti za vodenje knjige gostov, obračun turistične takse za občine, izdelavo statističnih poročil za Statistični urad RS, ne izstavljajo in davčno potrjujejo računov.

2.    Pregled štirih najbolj razširjenih slovenskih turističnih informacijskih sistemov: Bookick, Etrips, iGost in ProGost


V nadaljevanju bomo predstavili, katere funkcije so skupne vsem pregledanim turističnim programom, kje so vidnejše razlike in kakšne namene uporabe lahko pričakujete od posameznega informacijskega sistema. Vsi štirje informacijski sistemi pokrivajo osnovne funkcionalnosti za namen vodenja poslovanja oziroma recepcije, ločijo pa se pri širini svojega delovanja v povezavi s trženjem.

Pri navedbi iste funkcionalnosti pa je potrebno vedeti, da velikokrat sama izvedba istih funkcij prinese uporabniku zelo različno uporabno vrednost.

2.1 Skupno vsem turističnim programom za namen vodenja recepcije

Vsi informacijski sistemi so v oblaku, kar pomeni, da vaše podatke hrani in obdeluje ponudnik oblačne storitve na svojih strežnikih, ki so običajno razkropljeni na različnih lokacijah …To za vas pomeni prihranek in bolj učinkovito poslovanje, saj lahko do svojih podatkov dostopate kjerkoli – potrebujete samo dostop do interneta. S tako rešitvijo ste prav tako razbremenjeni plačevanja licenc in posodobitev programov. Je pa s tem povezano določeno tveganje, predvsem glede varnosti… Kako imajo posamezni ponudniki rešen oblak nismo preverjali, več o oblaku lahko prebere na
povezavi do gradiva informacijskega pooblaščenca.

Vsi programi nudijo osnovne funkcionalnosti za elektronsko vodenje poslovanja:

-    vodijo e-knjigo gostov, urejajo prijavo gostov in pošiljanje podatkov gostov na policijo, kakor zahtevano po slovenski zakonodaji;
-   obračunavajo turistično takso in pripravljajo podatke o turistični taksi za občino, v kateri ponudnik opravlja dejavnost;
-    omogočajo izpis poročila nastanitvenega objekta o prihodih in nočitvah gostov za potrebe Statističnega urada Republike Slovenije, kar je po slovenski zakonodaji prav tako potrebno;
-    vodijo seznam naročnikov, izračun prihodkov nastanitev, vodijo storitve, ki jih gost naroči in ki jih mora plačati ter vodijo prihode in odhode.

Ponudniku nastanitev obravnavani turistični programi tudi omogočajo, da lahko individualno ureja šifrante z operativnimi podatki in da lahko v enem nastanitvenem objektu (na enem naslovu), vodi poljubno število nastanitev (sob, apartmajev, suit ipd.) ter za vsako izmed nastanitev posebej vodi storitve, odhode in prihode, itd…

Kje so razlike ?

Razlike izhajajo že iz zasnov turističnih programov, ki vplivajo na širino uporabe, ki jo posamezen  program – informacijski sistem nudi.

Bookick in Etrips poleg vodenja recepcije večjo težjo posvečata tudi pomoči pri trženju preko več rezervacijskih sistemov, oba nudita sinhronizacijo z Booking.com in imata lastne rezervacijske spletne strani.
Etrips poleg pomoči pri trženju preko več rezervacijskih sistemov nudi tudi trženje preko tržnikov kot so turistične agencije in TIC-i (turistični informativni centri).
IS Etrips ima za namen povezovanja in sodelovanja s tržniki izdelanih več vrst uporabniških modulov.

ProGost in iGost imata za osnovo gosta in sta osredotočena bolj na funkcionalnosti za vodenje operacij v zvezi z gosti in manj s trženjem nastanitev.
ProGost ima za namen trženja izvedeno funkcionalnost pošiljanja e-sporočil gostom in naročnikom iz seznamov, medtem ko iGost vodi plan zasedenosti ter ima za pomoč pri trženju izvedeno enosmerno sinhronizacijo plana zasedenosti s portalom AirBnB in TribAdvisor - VacationRentals. To pomeni, da iz plana zasedenosti, ki ga vodite v programu IGost, avtomatično zapirate in odpira termine v rezervacijskem sistemu AirBnB in Holiday lettings, v obratni smeri pa se plana ne sinhronizirata.

Nadalje so razlike pri izdelavi faktur in njihovem davčnem potrjevanju. Ker so od 1.1.2016 potrebne tudi davčne blagajne, so se vsi obravnavani programi temu prilagodili: Bookick, iGost in ProGost sami izdelajo in davčno potrdijo račun, medtem ko Etrips storitve obračuna in podatke za izdelavo računa avtomatsko posreduje v drugo aplikacijo v oblaku, ki račun izdela in davčno potrdi.

Razlike so tudi v zagotavljanju pomoči uporabnikom. Vsi ponudniki turističnih programov ponujajo brezplačno pomoč pri nastavitvi programa in okolja, v nadaljevanju pa so obsegi brezplačne tehnične pomoči različni.

Predlagamo, da na povezavah v nadaljevanju preberete predstavitve posameznih turističnih programov in glede na vaše potrebe izberete primernega.

Bookick  |  Etrips  |  iGost  |  ProGost
Seznam članov
First
Prev
Stran 1 od 24
Next
Last
First
Prev
Stran 1 od 24
Next
Last
Nadaljuj
Več...
Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.