Obvestila
MALI  TURIZEM IN ZAVOD  GOSTOLJUBNOST  SLOVENSKIH  DOMOV
Razvoj, rezultati, usmeritve 1993-2015
Tretje obdobje od leta 2005 dalje



Pobude za nujne spremembe stanovanjske zakonodaje

Za spremembe na področju stanovanjske zakonodaje smo predvsem na Ministrstvo za okolje in prostor ter Ministrstvo za gospodarske dejavnosti naslovili veliko strokovno utemeljenih pobud, a brez  uspeha. Na enem od pojasnjevalnih razgovorov, je bilo npr. v zapisniku Ministrstva za okolje in prostor zapisano, da naj bi se sobodajalstvo v stanovanjih prepovedalo, namesto, da bi se problematike strokovno  zavzeto lotili vsaj v dveh na to vsebino odgovornih ministrstvih. Problemi so še danes nerešeni. Med aktivnostmi omenjamo:

Posveta v Državnem svetu RS temo »Neskladne zakonske podlage in nesankcionirane zlorabe oddajanja stanovanj izničujejo podjetništvo in povečujejo socialno diferenciacijo prebivalstva« in »Različni nameni rabe stanovanj«

•    Pobudo za prvi posvet na temo: »Neskladne zakonske podlage in nesankcionirane zlorabe oddajanja stanovanj izničujejo podjetništvo in povečujejo socialno diferenciacijo prebivalstva« smo v Državnem svetu Republike Slovenije soorganizirali z društvom Slovenski razvojni svet dne 27. novembra 1997. Za posvet smo pripravili uvodni referat z naslovom: »Siva ekonomija tudi pri oddajanju stanovanj« ;

•    Naslednji posvet na temo »Različni nameni rabe stanovanj« smo v Državnem svetu RS soorganizirali dne 31. maja 2007. Predstavili smo uvodni referat z naslovom: »Vsebina in pomen sporazumov o etažni lastnini in pogodbe o medsebojnih razmerjih med etažnimi lastniki« in referat z naslovom »Kdo rabi in biva v stanovanjih«.

Sodelovanje  v razpravah sprememb in dopolnitev Stanovanjskega zakona (SZ) zajema:
  • Oblikovanje več pisnih pobud in obrazložitev k posameznim členom stanovanjskega zakona v času medresorskih usklajevanj;
  • Pisne in osebne predstavitve pobud v zvezi s Stanovanjskim zakonom pristojnemu direktoratu Ministrstva za okolje in prostor;
  • Oblikovanje štirih amandmajev k predlogu sprememb in dopolnitev stanovanjskega zakona;
  • Sodelovanje na pristojni komisiji Državnega sveta RS in Državnega zbora RS za sprejem amandmajev k SZ za obravnavo v Državnem zboru RS;
  • Pred tem in ob tem posvetovanja s strokovnjaki za to področje, odgovornimi delavci na ministrstvih, poslanci in strokovnimi delavci parlamentarnih strank ter iskanje informacij v upravnih enotah glede dejanske prakse;
  • Izdelava delovnega osnutka vzorca - priročnika “Pogodbe o medsebojnih razmerjih upravljanja in rabe (večstanovanjske, poslovne, druge vrste) stavbe”, januar 2008.

Večina pobud je bila usmerjena v ločitev rabe stanovanja za človekov dom od vseh drugih namenov uporabe stanovanj predvsem zato, da bi na eni stani zagotovili čim več stanovanj za človekov dom po ugodnih najemninah, na drugi strani vplivali na zmanjšanje sive ekonomije pri oddaji stanovanj in hkrati odpravili vrsto administrativnih ovir, če se stanovanje uporablja za druge namene. Da bi težo teh odločitev res prenesli na lastnike stanovanj, da bi zakon »razbremenili« vmešavanja v lastninske odnose v več stanovanjskih stavbah  in da bi zakon upošteval dve funkciji stanovanja: sociološko in kapitalsko, še danes vztrajamo, da bi država morala več narediti, da bi končno bili sklenjeni tudi zakonsko predvideni sporazumi med več etažnimi lastniki. Če bi se vse to upoštevalo, smo zato nato predlagali obdavčitev vseh vrst nepremičnin na zelo socialen način. V tistem letu 2007 je bila pobuda o obdavčitvi nepremičnin komentirana kot nekaj popolnoma nepričakovanega.

Seznam članov
First
Prev
Stran 1 od 24
Next
Last
First
Prev
Stran 1 od 24
Next
Last
Nadaljuj
Več...
Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.